Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u om cookies te accepteren. Meer info

Democratie leren door filosoferen: minisymposium over filosoferen met kinderen

Filosoferen met kinderen wordt steeds meer gezien als een activiteit die bijdraagt aan democratische vorming. Is dat ook zo? Wat leren ze dan? En wat gebeurt er tijdens het filosoferen met kinderen? Rob Bartels promoveerde vorig jaar op een onderzoek naar het curriculum ‘filosoferen met kinderen’ op de basisschool op verschillende niveaus. Op 7 oktober 2014 verzorgt hij de inleiding van het eerste mini symposium in een reeks, georganiseerd door het Centrum voor Humanistische Vorming en de sectie Educatie van de Universiteit voor Humanistiek. Lees verder>

Filosoferen met kinderen wordt steeds meer gezien als een activiteit die bijdraagt aan democratische vorming. Is dat ook zo? Wat leren ze dan? En wat gebeurt er tijdens het filosoferen met kinderen? Rob Bartels promoveerde vorig jaar op een onderzoek naar het curriculum ‘filosoferen met kinderen’ op de basisschool op verschillende niveaus. Op 7 oktober 2014 verzorgt hij de inleiding van het eerste mini symposium in een reeks, georganiseerd door het Centrum voor Humanistische Vorming en de sectie Educatie van de Universiteit voor Humanistiek.