Direct naar inhoud

The International Science and Evidence based Education Assessment

Het algemene doel van de International Science and Evidence based Education Assessment (ISEEA) is om de expertise op het gebied van onderwijssystemen en hervormingen van verschillende belanghebbenden uit de hele wereld op een open en inclusieve manier te bundelen en een wetenschappelijk onderbouwde en empirisch gefundeerde evaluatie uit te voeren die als basis kan dienen voor het onderwijsbeleid op alle niveaus en schaalniveaus.

Beschrijving

Werkgroep 1 (Menselijke ontplooiing en onderwijs), onder leiding van het UNESCO Mahatma Ghandhi Institute of Education for Peace, levert de definities en kaders voor de ISEEA. Het eerste hoofdstuk geeft een toelichting op de betekenis van onderwijs en ontplooiing als doel en streven van onderwijs.

Onderzoekers

Hoofdauteurs van hoofdstuk 1 van het rapport van werkgroep 1:

Partners

Het UNESCO-project wordt geleid door het Mahatma Ghandhi Institute of Education for Peace in Delhi, India. Ongeveer 60 wetenschappers uit de hele wereld nemen deel aan het project. Bekijk de partners bij UNESCO.

(Mede-)financiering

Unesco

Zie ook

Contact

Prof. Doret de Ruyter, D.deRuyter@UvH.nl.