The International Science and Evidence based Education Assessment
- Periode: januari 2020 – zomer 2021
- Status: afgerond
Het algemene doel van de International Science and Evidence based Education Assessment (ISEEA) is om de expertise op het gebied van onderwijssystemen en hervormingen van verschillende belanghebbenden uit de hele wereld op een open en inclusieve manier te bundelen en een wetenschappelijk onderbouwde en empirisch gefundeerde evaluatie uit te voeren die als basis kan dienen voor het onderwijsbeleid op alle niveaus en schaalniveaus.
Beschrijving
Werkgroep 1 (Menselijke ontplooiing en onderwijs), onder leiding van het UNESCO Mahatma Ghandhi Institute of Education for Peace, levert de definities en kaders voor de ISEEA. Het eerste hoofdstuk geeft een toelichting op de betekenis van onderwijs en ontplooiing als doel en streven van onderwijs.
Onderzoekers
Hoofdauteurs van hoofdstuk 1 van het rapport van werkgroep 1:
- Prof. Doret de Ruyter (Universiteit voor Humanistiek)
- Prof. Lindsay Oades (University of Melbourne)
- Prof. Yusef Waghid (Stellenbosch University)
Partners
Het UNESCO-project wordt geleid door het Mahatma Ghandhi Institute of Education for Peace in Delhi, India. Ongeveer 60 wetenschappers uit de hele wereld nemen deel aan het project. Bekijk de partners bij UNESCO.
(Mede-)financiering
Unesco
Zie ook
- UNESCO: The International Science and Evidence based Education (ISEE) Assessment.
- Meaning(s) of human flourishing and education. A Research Brief
Contact
Prof. Doret de Ruyter, D.deRuyter@UvH.nl.