Direct naar inhoud

UvH lanceert nieuwe huisstijl en website: ‘Kennis die verbindt’ 

Gepubliceerd op:

De Universiteit voor Humanistiek heeft vanaf vandaag een nieuwe visuele identiteit en nieuwe website. De huisstijl en het motto ‘Kennis die verbindt’ / ‘Connecting knowledge’ geven een eigentijdse invulling aan de missie van de universiteit. 

De UvH richt zich op kennis over vraagstukken die er toe doen, zoals sociale rechtvaardigheid, duurzaamheid en de zoektocht naar zingeving in een veranderende samenleving. Vanuit onze humanistische achtergrond is verbinding verweven in ons onderwijs en onderzoek.

Rector Joke van Saane: “Kennis ontwikkelen en overdragen is onze belangrijkste opdracht als universiteit, en in onze kennis zit onze toegevoegde waarde voor de samenleving. Vanuit onze humanistische inspiratie richten we ons op verbinding – met elkaar, met de wereld om ons heen en vanuit verschillende wetenschappelijke perspectieven richten we ons op de grote maatschappelijke vragen van deze tijd.”

Hoofd Communicatie & Marketing Marjon van der Weide: “We wilden een inclusieve en duurzame huisstijl ontwikkelen die past bij de identiteit en de ambities van de UvH, en aansluit op hoe de universiteit wordt ervaren door haar omgeving. We hebben er voor gekozen om de verbinding van kennis centraal te zetten, omdat daar de toegevoegde waarde van de UvH in terugkomt. Dit is vertaald naar onze nieuwe visuele identiteit en zie je terug op de website, waar bijvoorbeeld verhalen hierover terugkomen.”  

De nieuwe huisstijl is een inclusief ontwerp ontwikkeld door bureau Greenberry. De nieuwe website is gerealiseerd door Level Level. De nieuwe website is ontworpen met aandacht voor gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en inhoudelijke diepgang.